Bezglutenowe ciasto marchewkowe


Trzy próby, dwie nieudane, skóra od zjedzenia kilograma marchewek pomarańczowa , ale.... udało się!! Mam dla was obłędny deser 😃 Fit ciasto marchewkowe na mące kokosowej! 100% bez glutenu! Ciasto jest puszyste, mięciutkie, słodkie i rozpływa się w ustach 😊 Co potrzebujemy do jego wykonania?


 Składniki:

⚜️ 1,5 szklanki drobno startych marchewek (2 większe sztuki)
⚜️ 1 szklanka mąki kokosowej
⚜️ 2 szklanki mleka (u mnie bez laktozy)
⚜️ 0,5 szklanki ksylitolu
⚜️ 3 jajka
⚜️ 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu (znajdziecie go na zdrowej żywności, ja kupuje najczęściej w Tesco)
⚜️ 2 łyżki oleju kokosowego
⚜️ 1 łyżka wiórków kokosowych do posypania ciasta

Marchewkę dokładnie myjemy i obieramy. Trzemy na tarce na drobnych oczkach (ja starłam na grubszych, a potem na drobno zmiksowałam). Do startych marchewek wsypujemy ksylitol. Całość dokładnie mieszamy. W osobnej misce miksujemy jajka po czym dodajemy marchewkę.
Stopniowo dosypujemy mąkę kokosową (wcześniej zmieszaną z proszkiem do pieczenia) i miksujemy na średnich obrotach. Gdy masa mocno zgęstnieje dolewamy mleko, a na sam koniec olej kokosowy.  Całość ponownie miksujemy do połączenia się składników. 
Masa będzie kleista (tak działa mąka kokosowa, więc się nie martwcie!)
Blachę (u mnie 20 cm średnicy) natłuszczamy olejem. Wlewamy masę, dokładnie ją rozprowadzając po foremce. Pieczemy w 180 stopniach z termoobiegiem przez 45 min. Na sam koniec posypujemy ciasto wiórkami kokosowymi. Smacznego 💚!
 


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty