Kotlety z indyka i jajek




Coś dla prawdziwych siłaczy, dla których wartość białka liczy się tak samo jak dobry ciężar na treningu 😃! Kotlety są bardzo smaczne, zdrowe, sycące i idealnie nadają się zarówno na kolacje jak i obiad. Oczywiście czas ich przygotowania jak i poziom trudności jest ultra szybki i prosty 😻!


Składniki na 12 kotletów:

⚜️ 400 g mielonego mięsa z indyka
⚜️ 3 ugotowane na twardo jajka
⚜️ 1 średnia czerwona cebula
⚜️ 2 garście szczypiorku
⚜️ 1 jajko
⚜️ 3 łyżki kaszy manny
⚜️ sól, pieprz do smaku


Cebulę drobno kroimy oraz lekko podsmażamy na małym ogniu i maśle klarowanym. Mięso przekładamy do miski, rozdrabniamy widelcem i dokładamy 3 jajka, pokrojone w drobną kosteczkę. Całość dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy ostygniętą cebulę, szczypiorek i doprawiamy solą i pieprzem. Ja osobiście sypnęłam bardzo mało tych przypraw, bo cebula dodała mi wystarczającą ilość słonego smaku. Nim dodamy jajko i kaszę próbujemy masę czy jest odpowiednio doprawiona. Jeżeli jest już dobra, to dodajemy ostatnie składniki i ponownie wszystko dokładnie mieszamy. Dłońmi wyrabiamy kulki z kotletów i przekładamy je na rozgrzaną patelnie z masłem klarowanym (co do ilości masła to ja zwykle dodaje 1 czubatą łyżeczkę i rozsmarowuje pędzelkiem po patelni). Następnie packą spłaszczamy nasze kotleciki. Smażymy na średnim ogniu pod przykryciem ok 3 min z jednej i z drugiej strony. Gotowe porcje proponuje podać z mizerią! Kapitalne połączenie! Smacznego 💚😍!


Komentarze

Popularne posty