Wiosenna sałatka z makaronem ryżowym


Jedną z waszych propozycji na pytanie: "Co mielibyście ochotę zjeść?" była wiosenna sałatka. Tak więc z myślą o was przygotowałam sałatkę po której będziecie najedzeni, ale ze świadomością, że zjedliście coś równie zdrowego jak i sycącego 😃. Sałatka ta może nie jest jakimś odkryciem, bo w wielu domach gości na stołach, ale być może moja wersja będzie trochę inna, a już na pewno zdrowsza niż te standardowe! Uwielbiam ją i myślę, że i wam także posmakuje 😃!

Składniki na solidną miskę:

⚜️ 1 szklanka suchego makaronu ryżowego - pełne ziarno 
⚜️ 1 duży ogórek
⚜️ 1 mała puszka kukurydzy
⚜️ 30 g chudej szynki (koniecznie w kawałku)
⚜️ 2 garście szczypiorku
⚜️ 0,5 szklanki słonecznika
⚜️ 2 czubate łyżki jogurtu greckiego
⚜️ 1 czubata łyżeczka majonezu light
⚜️ sól pieprz do smaku

Makaron gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 10 min. Odsączamy na sitku i przekładamy do miski w chłodne miejsce aż ostygnie. W tym czasie kroimy w drobną kostkę chudą szyneczkę i przesypujemy ją do drugiej większej miski. Następnie dodajemy kukurydzę, pokrojonego w kostkę ogórka (ja dałam ze skórką, usunęłam jedynie pestki by sałatka nie stała się wodnista), posiekany drobno szczypiorek i podprażony na suchej patelni słonecznik. W mniejszej miseczce mieszamy jogurt z majonezem do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Gdy makaron ryżowy ostygnie wsypujemy go do pozostałych składników, dodajemy gotowy sos i doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Smacznego 💚😍!


Komentarze

Popularne posty