Wegetariański burger


Kochani wegetarianie! Ale mam dla was pysznego burgera!! Ja zjadłam prawie dwa 😃 Samo zdrowie na talerzu, bez ciężkich składników, no i ten smak... Bardzo wyrazisty sos, świeże pomidory, rukola i chrupiąca bułeczka 😊 Co potrzebujemy do przygotowania tego zdrowego obiadu?


 Składniki na 5 porcji kotletów:

⚜️ 1 torebka kaszy jaglanej (100 g)
⚜️ 1 brokuł
⚜️ 1 czerwona cebula
⚜️ 2 ząbki czosnku
⚜️ 2 jajka
⚜️ 4 łyżki kaszy manny
⚜️ 1 łyżka musztardy
⚜️ 2 łyżki słonecznika
⚜️ 0,5 łyżeczki soli ( u mnie himalajska)
 
Sos
Składniki na 2 porcje:

⚜️ 2 łyżki jogurtu greckiego
⚜️ 2 łyżki keczupu
⚜️ 1 łyżka musztardy
⚜️ 1 łyżka soku z cytryny
⚜️ 0,5 łyżeczki ostrej papryki 

Kaszę gotujemy przez ok. 15 minut. Brokuła myjemy i bardzo drobno siekamy, następnie gotujemy przez 2-3 minutki we wrzątku. Pokrojoną w kosteczkę cebulę smażymy do momentu zeszklenia wraz z czosnkiem (ja smażyłam na oleju). Na suchej patelni prażymy słonecznik. 
Po odcedzeniu brokuła wszystkie składniki wrzucamy do jednej miski, dodajemy dwa jajka, kaszę mannę, musztardę oraz sól. Całość dokładnie mieszamy i odstawiamy na 30 minut do lodówki.
W tym czasie zaczynamy przygotowywać sos mieszając ze sobą wszystkie składniki. Sos również odstawiamy do lodówki na ok. 15 minut. 
Z przygotowanej masy formujemy 5 dużych kotletów (jeżeli wasze dłonie będą się za bardzo lepić obsypcie je odrobiną kaszy manny). Kotlety smażymy na oleju pod przykryciem do momentu zarumienienia. Gotowe podajemy w bułce z rukolą, pomidorami i sosem. Smacznego 💚!







 

Komentarze

Popularne posty