Wegańskie oraz bezglutenowe - orzechowe pieguski


Te ciasteczka podbiły moje podniebienie i nie tylko moje! Mięciutkie, chrupiące, słodkie i zdrowe!
Brzmi jak pełnia szczęścia? I tak właśnie jest 💗😻! Dodatkowym atutem jest fakt, że mogą jeść je wszyscy! Są bezglutenowe, bez laktozy i bez jajek! Jak każdy mój przepis tak i ten jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu! Co zatem potrzebujemy 😃?


Składniki na ok. 20 ciasteczek:

⚜️ 2 łyżki masła orzechowego (u mnie domowe, przepis znajdziecie w zakładce - Domowe masła)
⚜️ 1 łyżka oleju kokosowego
⚜️ 1 szklanka posiekanych orzechów - nie za drobno! (u mnie miks orzechów włoskich, blanszowanych laskowych i migdałów)
⚜️ 1 duży banan
⚜️ 3 łyżki ksylitolu
⚜️ 2 łyżki siemienia lnianego
⚜️ 1 szklanka mąki gryczanej
⚜️ 1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu
⚜️ 1 łyżka ulubionej odżywki białkowej (u mnie smak białej czekolady)


Masło orzechowe oraz olej kokosowy rozpuszczamy w rondelku. Następnie dodajemy grubo posiekane orzechy, rozgnieciony widelcem banan, ksylitol, odżywkę białkową oraz siemię lniane. Całość dokładnie mieszamy. Na sam koniec dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Masa powinna być gęsta i trochę kleista. Odstawiamy ją na 15 min do lodówki, by trochę "wyschła". Po upływie czasu (najlepiej mokrymi dłońmi) formujemy kulki, które wykładamy na blachę oraz papier do pieczenia. Mokrą łyżeczką delikatnie spłaszczamy kulki, by przyjęły kształt płaskich ciasteczek. Wstawiamy do piekarnika na 180 stopni i pieczemy przez 15 min. Czekamy do ostygnięcia i zajadamy! Mi bardzo smakują w połączeniu z mlekiem! Bez laktozy, migdałowym, sojowym, zwierzęcym jakie tylko preferujecie! Smacznego 💚!










Komentarze

Popularne posty